Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2009

Εκθεση



Εκθεση


Λουίς Κάρλος Αζάλα Ρεταμόζο

Ο Ρεταμόζο ή Ρέτα θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της Βραζιλίας. Εκτός από εικαστικός είναι και συγγραφέας, μουσικός, σκηνογράφος και ποιητής. Έχει βραβευθεί για τα έργα του το 1975 και 1978 στην Έκθεση Τέχνης της Πολιτείας του Παρανά και στην 14η Μπιενάλε του Σάο Πάολο. Έχει συμμετάσχει στην Εθνική Έκθεση Τέχνης του Ρίο ντε Τζανέιρο και σε εκθέσεις και θεάματα στον Παρανά, στο Σάο Πάολο, στο Ρίο ντε Τζανέιρο, στην Σάντα Καταρίνα και στο Ρίο Γκράντε ντο Σουλ, καθώς επίσης και σε εκθέσεις στην Ιαπωνία και την Πορτογαλία.
Ο καλλιτέχνης φιλοτέχνησε την τοιχογραφία ‘Ουρανός-έδαφος’, στην αίθουσα του Κολεγίου ‘Μεντιανέιρα’ και έχει γράψει τα βιβλία ‘Το Κορίτσι Σύννεφο' (παιδικό), 'Για να σκεφτείς κοίταξε στον καθρέφτη' (ποιήματα), ‘Μην αρρωστήσεις’ (φαντασίας) και ‘Ρεταμόρφωση’ (τέχνη/διαδικασία). Έχουν κυκλοφορήσει, επίσης, το CD του για παιδιά “Καλή Μουσική για Σκύλους’ και τα θεατρικά του έργα ‘Ο Άνθρωπος-Ζώο’ και ‘Το Απόλυτο Βρικολάκιασμα’. Ο Ρέτα, με το αστείρευτο χιούμορ του, δημιουργεί συνεχώς τέχνη και παρασύρει όποιον βρίσκεται δίπλα του να ασχοληθεί κι αυτός με την τέχνη.
Ο Ρεταμόζο ίδρυσε και διευθύνει τον Σύλλογο των Ζωγράφων με Ασυνήθιστη Οπτική Γωνία (Sociedade dos Pintores do Angulo Insólito) της Κοιλάδας του Ιταζαΐ, με έδρα στην Πολιτεία του Παρανά μετά το εργαστήρι του ‘Τέχνη, Γη και Ρέτα[1]’ και στόχος του είναι να προτείνει νέους τρόπους για να βλέπει και να απολαμβάνει κανείς τα έργα τέχνης, όπως, για παράδειγμα, το να τα παρατηρεί από μια ασυνήθιστη οπτική γωνία (Angulo Insólito). Όπως λέει κι ίδιος: ‘Αυτά τα έργα δεν πρέπει κανείς να τα βλέπει από ψηλά αλλά από χαμηλά. Αλλιώς η τέχνη μου γίνεται εικονογραφία ή απλά κάτι για να πω: κοίτα, μαμά, τι έφτιαξα! και τα θέματα από ψηλά αναπαράγουν, στη σκιά, το είδωλό τους.’ Τα έργα έχουν σαν κύριο θέμα τους τη γη. Τη γη της Κουριτίμπα, του Ιταζαΐ, της Πιρακουάρα, του Κάμπο Λάργκο, της Λοντρίνα και της Μπραζίλια. Την τραγική, συμπαγή γη, με τα πουλιά, τις πεταλούδες, τα ψάρια, τις πασχαλίτσες, τα κουκουνάρια,… αλλά και τις σβούρες, τους βόλους, τις μπάλες του τένις, τα αληθινά σκυλιά και τα λούτρινα,… τα κορίτσια και τα αγόρια, τον παλιάτσο, τον αληθινό και τον ψεύτικο… Και μέσα στο χάος δημιουργούνται νέοι, μοντέρνοι δρόμοι για να ακολουθήσουμε που μας φέρνουν στο μυαλό αμυδρές αναμνήσεις από τις πολιτιστικές και υπαρξιακές μας ανησυχίες… Τα έργα αυτά έχουν μια ιστορία να πουν, έναν μύθο, όχι συγκεκριμένο αλλά ρευστό.




[1] Το ‘Ρέτα’ είναι μέρος του ονόματός του, το οποίο χρησιμοποιεί συχνά.

"Μια βδομάδα στο Hotel Marambaia στο ισχυρογνώμων, που συμμετέχουν στο 5ο Σεμινάριο Πλαστικών Τεχνών της Iloilo, ministering ARTETERRARETTA ζωγραφικής του εργαστηρίου, δηλαδή: η ζωγραφική του τοπίου που ζουν οι άνθρωποι και όχι αυτό που βλέπετε. Το δάπεδο στο παρασκήνιο, το γη βάφεται με τη γη, σε μια ποιητική πόδι στο πάτωμα. Για να δείτε τα πράγματα από πάνω, σύμφωνα με τα λόγια του James RECH. Ένα νέο τοπίο;
Εκμεταλλευόμενος ότι βρισκόμαστε στην αρχή ενός νέου αιώνα, το εργαστήριο άρχισε έντονο μαύρο μελάνι για τις εικόνες μιας εφημερίδας. Αφήνοντας μόνο κείμενο μπλοκ και μαύρους. Καθηγητής, για αυτό; Τι άνθρωποι ξεχνούν εντελώς το είδος της εικόνας που παράγεται από το τέλος του προηγούμενου αιώνα και δεν με λες δάσκαλο, γιατί αυτό που συμβαίνει εδώ, αυτό δεν είναι κάτι για το δάσκαλο και μαθητή ... είμαστε εδώ για να αλλάξουμε τον τρόπο να καταστεί τέχνη. Είμαστε εδώ για να επαναβεβαιώσουμε την ζωγραφική και προτείνει μια νέα τέχνη, όπως hipermoderna θα πρέπει να είναι, αφού όλα ... με ένα μείγμα των στυλ και των τάσεων, με στόχο πάνω από την αισθητική. Πώς;
Ας χρώματα, και να παρέχει τα πλακίδια, απεικονίσεις ή αφηρημένο, σχηματοποιημένο ή ωμέγα, αλλά δεν θα χρώματα όλα μαζί το τοπίο που βλέπουμε, αλλά εκείνο στο οποίο ζουν. Το γήπεδο θα είναι κοινές για όλους, αλλά ο καθένας κάνει τη δική της ποιητική περίπου προέρχονται από την τρέχουσα ζωγραφική. Η σκιά προβλεπόμενο θα μας δώσει τη φορά είχαμε τη ζωγραφική του τοπίου που είμαστε επί τόπου. Η τόπου τρελός! Αμέσως ο Ρονάλντο, ένας από τους συμμετέχοντες μίλησε: Δεύτερη Roland Barthes, η γωνία αυτή ονομάζεται Όχι συχνές γωνία! Αυτή η γωνία δεν έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι σήμερα για τίποτε δεν στην αισθητική. Ήταν σε αναμονή.
Έτοιμος. Μπορείτε ίδρυσε την Εταιρεία Ζωγράφοι γωνία Όχι συχνές Κοιλάδα του Açú Iloilo. Όχι συχνές γωνία. Μια ομάδα οραματιστές που πιστεύουν να κάνουν μία μορφή τέχνης, έγινε γη, τη γη και τη γη. Οικόπεδο στα μάτια μας! Terreiros τον τοίχο ... ένα νέο σχολείο της ζωγραφικής θα ήταν δυνατό μόνο στην αρχή του νέου αιώνα ... εντάξει τότε. Δεν είναι ένα σχολείο είναι ένα είδος εικονικής Cirque d 'Soleil. Πρώτη μέρα της ομάδας δείχνει 11 από 11 σε 11:0 μ.μ. στην Δημοτική Αγορά.
Τότε κάποιοι άλλοι θα κάνουν. Στο bar Brasileirinho σε πείσμα. Ένα ιδέα είναι να κάνουμε τα εργαστήρια και την εξάπλωση τρόπος για να γίνει το τοπίο. Ένας από τους συμμετέχοντες, τοπικές ζωγράφος, σύζυγος του αντιπροέδρου δήμαρχος, finíssima άνθρωποι, είναι ήδη παρέχουν κατ 'οίκον για τα κεντρικά γραφεία της Εταιρείας. Ημερίδα και έκθεση στο Gloucester.




Λουίς Κάρλος Αζάλα Ρεταμόζο

Ο Ρεταμόζο ή Ρέτα θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της Βραζιλίας. Εκτός από εικαστικός είναι και συγγραφέας, μουσικός, σκηνογράφος και ποιητής. Έχει Βραβευθεί για τα έργα του το 1975 και 1978 στην Έκθεση Τέχνης της Πολιτείας του Παρανά και στην 14η Μπιενάλε του Σάο Πάολο. Έχει συμμετάσχει στην Εθνική Έκθεση Τέχνης του Ρίο ντε Τζανέιρο και σε εκθέσεις και θεάματα στον Παρανά, στο Σάο Πάολο, στο Ρίο ντε Τζανέιρο, στην Σάντα Καταρίνα και στο Ρίο Γκράντε ντο Σουλ, καθώς επίσης και σε εκθέσεις στην Ιαπωνία και την Πορτογαλία.
http://rettamozo.blogspot.com/
http://www.insolitangleco.blogspot.com/
http://rettamozo.multiply.com/
http://www.flickr.com/photos/oavestruz/sets/72157605597958250